sobota, 23 stycznia 2010

przemyślenia

Ten rok nie zaczął się dobrze. Już w poprzednim nie było najlepiej, ale myślałam sobie, że w końcu to co złe przeminie. Ludzie, w tym i ja, często się łudzą, że z nadejściem nowego roku wszystko się zmieni na lepsze, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki... że te wszystkie mechanicznie wypowiadane, przesyłane (metodą "kopiuj - wklej") życzenia się spełnią. O naiwności!! Uczucia jakie obecnie dominują w moim życiu to lęk, smutek, niepewność, żal, złość, zmęczenie... do niedawna poczucie winy, cholerne gryzące poczucie winy, które zamieniło się w bunt... chyba pod wpływem ciągłych pretensji, o rzeczy ważne i o drobnostki... Z tym też nie jest mi dobrze... 

Prawie całe moje minione życie było monotonne, przewidywalne jak kolejny odcinek telenoweli... Trzy ostatnie lata, wywróciły je do góry nogami... Nabrało tempa, za którym często trudno mi nadążyć... Podobało mi się to, ale może jednak lepiej nie przeżywać życia na prawdę, tylko tkwić pod kloszem, jak dziecko... (?) ale na to już za późno, kiedy się poznało jego różnorakość, nie da się cofnąć do krainy dziecięcego bezkrytycyzmu... 

Kiedyś przeczytałam na blogu Oleńki "...chciałabym coś zmienić, ale nic nie zależy ode mnie...". Napisałam wtedy komentarz: To nie zupełnie tak... mamy wolną wolę, podejmujemy decyzje... chyba jednak coś od nas zależy:) ...  Heh, g.... prawda, tak naprawdę nic nie zależy od nas, czasem tylko nam się tak wydaje. właśnie wtedy kiedy to pisałam - wydawało mi się.  Oleńko, to Ty miałaś rację.... niestety.

5 komentarzy:

  1. Uderzyło mnie podobieństwo Twoich odczuć do moich... Rola osoby Dorosłej jest cholernie trudna, bardzo trudna, czasem mam wrażenie, że ponad moje siły. Czy starczy nam zaparcia, by brnąć do przodu?... Czasem chciałabym schować się pod kołdrę i nie wyściubiać nosa...
    2010-02-06 14:15

    OdpowiedzUsuń
  2. Miło wiedzieć, że jest ktoś kto mnie rozumie. Dzięki Agnieszko:*
    2010-02-06 17:59

    OdpowiedzUsuń
  3. Elu, ale jakoś damy radę, Ty dasz radę!! Trudne chwilą miną, nie wiem kiedy, ale na pewno przeminą. Buziak.
    2010-02-06 14:45

    OdpowiedzUsuń
  4. Miałaś wtedy rację i nie miałaś. To zależy od wielu rzeczy. Na wiele z nich mamy wpływ. I pewnie najwięcej zależy od naszej siły psychicznej - jak zareagujemy, czy się poddamy, czy podejmiemy walkę.
    Ja od długiego czasu nie mogę znaleźć pracy. Nikt mnie nie chce zatrudnić, choć przecież zrobiłam już w tej sprawie bardzo wiele - kilka lat ciężko na to pracowałam. A teraz moje starania rozbijają się o wielki, gruby mur - nikt mnie nie potrzebuje, a jedyną alternatywą wydaje się być praca przedstawiciela handlowego.
    Monotonia życia jest smutna. Życzę Ci radości, siły i cierpliwości do codzienności. I obyś umiała odnaleźć w nim piękno :)
    2010-02-10 20:22

    OdpowiedzUsuń
  5. dołek dopadł? I nie przeklinaj, ewentualnie możesz pisać KUPA PRAWDA ;)
    2010-02-17 17:51

    OdpowiedzUsuń

Zostaw proszę ślad po sobie :) Jeśli nie masz konta Google i nie wiesz jak komentować (też miałam z tym problem ;)) proponuję wybrać opcję Nazwa/adres URL. W polu z nazwą możesz wpisać swoje imię lub nick.