środa, 26 września 2012

Zlot Reumatyków :)

W dniach 14 - 16 września w Białobrzegach odbywał się III Ogólnopolski Zlot Młodych Chorych na Choroby Reumatyczne, zorganizowany przez Ogólnopolskie Stowarzyszenie Młodych z Zapalnymi Chorobami Tkanki Łącznej „3majmy się razem”.
W dwóch poprzednich niestety nie było dane mi uczestniczyć... Nauczona doświadczeniem, wstrzymywałam się ze zbytnim entuzjazmem i nie cieszyłam się na zapas... Na szczęscie tym razem się udało :)
11 września pojechałam do Jacka, a następnie razem wyruszyliśmy do Warszawy. Już na dworcu spotkaliśmy pierwszych znajomych, a potem pod Salą Kongresową (skąd miał nas zabrać bus) robiło się nas coraz więcej :) 
Z 25 minutowym opóźnieniem wyruszyliśmy do celu tj. do hotelu w Białobrzegach :) A tam: najpierw kolacja, potem integracja przy ognichu. Humory dopisywały więc integrowanie się przebiegało pomyślnie :) Po pewnym czasie przenieśliśmy się do sali i kontynuowaliśmy poznawanie się poprzez wspólne zabawy :) Później część uczestników zmęczona mnogością wrażeń i podrożą poszła do swoich pokoi, a część do jednego z pokoi celem pogaduszek i jeszcze lepszego wzajemnego poznawania się :)
Sobota. Pyszne śniadanko w miłym towarzystwie. Posileni mogliśmy wyruszyć na pierwszy wykład: "Standardy europejskie w reumatologii a polskie realia. Co się już udało, a co jeszcze musimy osiągnąć", prowadzony przez prof. Witolda Tłustochowicza – Konsultanta Krajowego w dziedzinie reumatologii. 
Po krótkiej przerwie kawowej, następny wykład: Jak sobie radzimy w zarządzaniu swoim życiem i swoją chorobą, poprowadzony przez Jacka Santorskiego. Jak dla mnie super. Poniektórzy nie byli zadowolenia, oczekiwali bowiem cudownego przepisu na życie, a takowego jak wiadomo nie ma. Mi się podobało.... bardzo :)
W tym momencie mieliśmy zrobić sobie wspólną fotografię, ale nie wyszło... za mało czasu, za dużo do powiedzenia i zrobienia.
Następnie zostaliśmy podzieleni na grupy, bowiem były trzy wykłady: nt. zesztywniającego zapalenia stawów Kręgosłupa (ZZSK), tocznia rumieniowatego oraz reumatoidalnego zapalenia stawów (RZS) + młodzieńczego idiopatycznego zapalenia stawów (MIZS). Ja z racji mojej przypadłości wybrałam się na ten trzeci, poprowadzony przez dr Ewę Walewską.
Nadszedł czas na obiad, abyśmy nie popadali z wyczerpania ;) A po posiłku kolejne wykłady. Tym razem mowa o tym jak sobie radzić kiedy życie boli... też z podziałem na grupy... mi przypadł poprowadzony przez Jacka Santorskiego i dr Agnieszkę Łukasiewcz.
A po trudach wykładów czas na relaks i rejs po Zalewie Zgrzyńskim. Cudnie bylo :)
Zalew Zegrzyński
R eu o ma n tycy ;)
Po rejsie kolacja i zabawa z DJ. Oj muzyka porwała mnie do tańca :) Na parkiet wyruszyły trzy szczecinianki :) Później przykład wzięła reszta i też ruszyli w tan. Tańczyłam i tańczyłam... Jacek też mi czasem towarzyszył w tańcu :)
Tak się bawią reumatycy :)


Rankiem ledwie się podniosłam z łóżka i obawiałam się, jak też dotrę na śniadanie, ale jakoś dałam radę ;) Po najważniejszym posiłku dnia ostatnie wykłady: "Rola organizacji pozarządowych w procesie kształtowania polityki zdrowotnej", poprowadzony przez Annę Kadzikiewicz. Część uczestników zmęczona zabawą na wykład nie dotarła. Ja ze swoją obowiązkowością nie mogłam nie przyjść... W przerwie wymeldowanie z pokoju, potem obiadek i wyjazd. 
Żal było odjeżdżać, chociaż na dłuższą metę, byłoby to nieco męczące ;) 
Dziękuję organizatorom i wszystkim uczestnikom za świetną atmosferę :) Za humor, optymizm, wieczne uśmiechy na twarzach :)  Za to, ze mogłam brać w tym udział :)
Do odjazdu pociągu mieliśmy sporo czasu, więc odwiedziliśmy jeszcze moją kuzynkę. Około 20 wyruszyliśmy na dworzec i jakieś 2 godzinki później mknęliśmy w kierunku Strzelina.... 
U Jacka pogościłam się jeszcze do piątku i znów w podróż, tym razem do siebie, do mamusi :) .. A tu jak się okazało zaczęli w budynku wymieniać rury, co wiązało się z czasowym brakiem wody, remont dachu.... :)
A na drugi dzień kolejne atrakcje, ale to temat na kolejną notkę :)

10 komentarzy:

  1. No bomba, do mnie szczególnie rejs przemawia :D. O pożytecznie, i pięknie było jak widać.

    Nazwisko Santorskiego niestety brzydko mi się kojarzy z jego wsparciem dla pedofila-kolegi po fachu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Było :)
    A co do Santorskiego, to nie znam historii, więc mi się nie kojarzy.
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna sprawa!!! Nie miałam pojęcia, że taki Zlot jest w ogóle organizowany.... zapewne dlatego, że już dawno przestałam być zaliczana do młodych :))))
    Ja również, lubię takie wieczorne integracyjne spotkania :))))
    Cieszę się, że tak fajnie spędziłaś czas :)
    Ściskam i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam do Stowarzyszenia "3majmy się razem", wtedy będziesz miała też szansę na uczestniczenie w przyszłorocznym Zlocie. Zlot nazywany mianem młodych, dlatego że osoby będące w Stow. zachorowały przed ukończeniem pełnoletności. W chwili obecnej wielu z uczestników jest młodych duchem, mimo iż metryka urodzenia wskazuje nieco inaczej ;) Info, jak dołączyć do stowarzyszenia tu:
      http://3majmysierazem.pl/dolaczdonas.html
      pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Dzięki, zaraz tam zajrzę :)
      Czytając Twój wpis, odniosłam wrażenie, że to Stowarzyszenie dla 20-30 latków :))) Natomiast moje 45 na karku :) wydawało mi się ciut za dużo.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. he he omega31 bez żartów do młodych też się raczej dawno nie zaliczam, ale byłem z Elą było jak widać super głowa do góry "mamy tyle na ile wyglądamy" ja oczywiście Tyle co Ela no ewentualnie ciut więcej :) pozdrawiam Jacek czasami zwany Maruda:) lub Optymista

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteś młody duchem ;P

      Usuń
    2. Jacku, co prawda mój pesel jest mocno dojrzały, ale wydaje mi się, że tam w środku, nadal jestem młoda duchem hehe :) Podobno reumatycy, mają to do siebie, że nawet w podeszłym wieku wyglądają i czują się młodo :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. To widze że bardzo intesywnie spedziłas czas :)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw proszę ślad po sobie :) Jeśli nie masz konta Google i nie wiesz jak komentować (też miałam z tym problem ;)) proponuję wybrać opcję Nazwa/adres URL. W polu z nazwą możesz wpisać swoje imię lub nick.